{ background: #f8fafc url(http://tinyurl.com/chq5lr) center no-repeat; background-position: 15px 50%; /* x-pos y-pos */ text-align: left; padding: 5px 20px 5px 45px; border-top: 2px solid #b5d4fe; border-bottom: 2px solid #b5d4fe; }

coretan dariku..

kesimpulannya....jadilah diri sendiri....
Nurul Atiqah bt Mohamad





wawawa...tiba2 muncul plak idea aku yg ntah pape nih...ngeh3...
tadi smbil2 aku duk kemas umah..tiba2 aku trasa nak buat satu survey..ehem...=p
meh bg pandangan korg...dlm byk2 part kat umah...part mane yg pling korg suke bersihkan..hias lawa2???
setiap org ada pndangan yg bbeza...



bagi aku...aku pling suke bersihkan ruang tamu...dapur...n toilet..ngeh3...(",)

1>>RUANG TAMU...
knape aku suke bersihkan ruang tamu???coz...bagi aku...ruang tamu nih penting...
tempat tetamu datang...duduk..rlex2 jap...borak2...n sewaktu dgnnyer la...
aku pnah tdengar...ada org kata...lagi rmai kter terima tetamu...
lg murah rezki kter...Allah bukakan pintu rezki untuk kter...kalo kter lyn tetamu kter ngn baik...so...
bila ada tetamu..xkanla korg nak biarkan diorg masuk ngn keadaan umah yg bersepah...nanti korg gak yg malu..hehehe...
bagi aku pun...aku jenis suke decorate umah...dulu cita2 nak jadi interior designer...tp aku xla kreatif sgt...so..terpaksa la lupakan hasrat tu..hehehe...nak xnak..ruang tamu umah aku la yg jadi mangsa keadaan...aku xkesah abeskan duit beli barang2 untuk decorate umah..asalkan cantik..kemas...aku puas ati...even duit aku melayang..duit yang aku boleh beli brg2 tuk diri aku sendiri...pape pn den xkecah..hahaha...


2>>DAPUR...
kenape dapur???sbb...dapurla tempat kter sediakan hidangan untuk perut masing2...punca rezki bagi kter...xkanla korg nak biarkan tmpt korg masak bersepah2...ishk3...xbaik cmtu...
klu tmpt masak kotor...nanti korg masak..silap2..mcm2 "perasa" lain yg msuk..hehehe...so...kebersihan kat dapur pun penting..aku paling xsuke tgk dapur sepah2...kotor...bagi aku..baik kter bersihkan selagi kilat yg boleh..hehehe...tp xla sampai bontot kuali yg itam legam boleh jadi arang tu aku kilatkan jadi putih suci...hahahaha...setakat yg boleh la...ngeh3..lagipun aku pnah terbaca satu artikel nih..artikel tu "ckp"...dapurlah tmpat mencerminkan...bagi pantulan personaliti sorg perempuan..even sebagai isteri pun...org dulu2..kalo nak tgk calon isteri tuk ank2 teruna dorg..dorg suke tgk dapur...kemas ke sepah...kalo sepah..almatnyer kena "penalti" ar gamaknyer...hahaha...


3>>TOILET...
hm...pelik tol kan tiba2 toilet a.k.a bilik air yg jadi pilihan...bak kata kwn2 baek aku...nama manja untuk toilet...adalah toi2...hahaha...mcm2 betol la diorg nih...mmgla toi2 nih tempat keturunan setan duk lepak2...moyang...cucu cicit setan...semua ada..hehehe...tp pape pun kena jgak jaga kebersihan toi2 nih...yela...toi2 nih la tmpat korg bersihkan diri...tmpat korg buat "saham"...semua la yg seangkatan dgnnyer....so...ape guna..kalo korg duk bersihkan diri..
tp tempat korg...skeliling tu kotor...berkulat2...mcm2 jenis la yg ada dlm tu...hahaha..
bagi aku...mcm xde beza pun klu cmtu...punya mandi wangi2...tp mandi pun dlm tempat yg kotor...aiyak...aku paling serabut tgk toi2 yg kurang bersih...nak buat "saham" pun xselesa..hahaha...lgpun aku suke sental2 toi2 nih..tau nape??
sambil duk maen2 air tu...aku boleh gak release tensen...kot2la ada korg xpuas ati kat sape2 ke...marah sape2 ke...so..bila korg duk sental tu...sental..gonyoh puas2..bagi clean n clear...haha..
sambil tu..korg leh gakla excercise korg pnya muscle2 tu...hahaha...
pasnih sape2 yg xde hobi tu..lehla buat hobi baru..iaitu sental toi2...hahahaha...


nih la antara tempat2 yg selalu parents aku "reserved" kan kalo aku balik umah...hahaha...selagi aku xbersihkan..selagi tu la cmtu je keadaan sebelum n selepas aku balik umah...ishk3...
so...korg ape lagi....carilah hobi korg yg sewaktu dgnnyer...ngeh3...
meh kter tgk survey org laen plak..hehehe
adios...
categories edit post
2 Responses
  1. ateh... Says:

    wah...klu mcm ni ,bilik mesti tak kemas kan.hahahhahahh


  2. ceh~~smpat lg ea kenakan org??hahaha..
    of coz ar kmas...xcyer tnya bear sy..hahaha..=p