{ background: #f8fafc url(http://tinyurl.com/chq5lr) center no-repeat; background-position: 15px 50%; /* x-pos y-pos */ text-align: left; padding: 5px 20px 5px 45px; border-top: 2px solid #b5d4fe; border-bottom: 2px solid #b5d4fe; }

coretan dariku..

kesimpulannya....jadilah diri sendiri....
Nurul Atiqah bt Mohamad
huk3....kat sini...aku ada satu citer yg menyedihkan...huk3....
semalam...tym aku duk jln2 kat landscape...dpn masjid...aku tpandang...da ramai org kat satu tmpat nh...
aku pun g la jengok...nk tau nape rmai org nh...tgk ada..kempen derma darah...
aku punya semangat...g tanya akk nurse tu...akk..nk derma cmne??akk tu suruh aku isi borang..
sebelum tu aku kena timbang berat bdn dulu..punyala doa2 dlm ati..bg cukup...
alhamdulillah...ckup gak berat bdn aku..aku pun punya semangat isi borang..
then...g cek jenis darah...nurse tu ckp aku drah o...darah o pnderma universal...
leh bagi kat sume jnis drh...hehehe...pastu nurse tu ckpla...aku pass...hemoglobin cukup..macam xcayer je...coz sebelum nh...aku pnah try nk derma...1st tym kat sekolah dulu...
tp masa tu berat aku xcukup lg...n tekanan darah tinggi....pastu 2nd tym...masa kat uia nilai...
xsilap aku sem lps kot...aku try lg nak derma..tp still xboleh..coz berat still xcukup..huarghh...ngn hemoglobin rendah...huk2...die ckp aku kurang zat besi...huk2...kecewa lg...dh dua kali xdpt nak derma..ntah...aku tiba2 jd semangat nk derma darah....aku dh tnya parents aku...dowg xkecah klu aku nak derma...hehehe...ishk....aku dah melalut dah...ok sambung citer td...
masa nurse tu duk cek2...aku tnyala...rsa ngatuk ke o pape kesan lps kiter derma??nurse tu ckp..kiter akn rsa pening2 skit...tp msalahnyer...masa tu aku xberapa sihat...aku selsema ngn batuk...pastu...ada kelas smpai petang lak...ades...akk tu mntak aku dtg ptg tu..tp mcm xbleh coz aku da hal nk kna settlekan...aku mntak derma esoknyer..akk tu pun ckp boleh...aku pun dh set ar...esok aku nak derma drah pas klas...kbetulan klas aku abes kul1.30..sempat la...
tapi mungkin xde rezeki...mlm tadi...batuk n selsema aku makin menjadi2...aku ikutkan xnak mkn ubat...tp bak kata kwn aku...bbrapa jam je sblm derma..bkn 24 jam...aku pun pe lg..telan pnadol sebijik...sbb xthn sgt..mmg btl2 xlrt...tadi...lps aku balik klas..ngn semangat aku g nk derma...tgh duk cek tekanan darah...akk nurse tu tanya la...ada x mkn pape ubat??aku ckpla ada...aku mkn pnadol..kul9 mlm...coz xlrt sgt..batuk n selsema truk...ngn jwapan yg mngecewakan aku trima...aku xleh nak derma...coz da paracetamol dlm bdn aku...tkot darah yg aku dermakn tu xbaik tuk bayi2 yg bkal trima...sedih sgt tym tu...nh kali ketiga aku nak derma...tp still xdpt..huk3... ngn hampa...aku balik hostel..huk3...mungkin bkn rezki aku nk bjasa...huhuhu...xpela..lain kali aku akn try lg...chaiyouk2!!!
categories edit post
0 Responses