{ background: #f8fafc url(http://tinyurl.com/chq5lr) center no-repeat; background-position: 15px 50%; /* x-pos y-pos */ text-align: left; padding: 5px 20px 5px 45px; border-top: 2px solid #b5d4fe; border-bottom: 2px solid #b5d4fe; }

coretan dariku..

kesimpulannya....jadilah diri sendiri....
Nurul Atiqah bt Mohamad
semalam..pada pkul9 mlm..
sedang aku,mkcik n kazen2 aku layan prasaan...menjamu selera...kat laksa shake,carefour wgsa maju...tiba2 hp makcik aku berbunyi.,..tnda msg masuk..
kami smua bpandangan...tgk makcik aku mcm tkejut je..
pas2 aku pn tnya la kat mkcik..
makcik bgtau...yg kazen aku...(anak makngah)...jtuh kat blik air..
skrg nh kat GH Penang...sparuh sedar...tkejut gakla dgr...
kazen aku nh...byk rintangan..n dugaan yg tpaksa die tempuhi even...usia masih muda...
nama die Mohd Jafni...umur bru 23 thn...mmg ensem gakla orgnyer...
tp nasib die xbrape baik..mungkin Allah lbh menyayangi die...
die dulu sorg yg ceria...sgt aktif...tp sejak 3thn lalu kot..
aku pn xbpe sure...tiba2 die sakit sgt pale...die g cek dktor...
doktor mngesahkan da urat saraf die yg abnormal...
pnyakit nh dari kecik lg...tp baru prasan....sblm nh xde pape tanda pun..
pas bncg2...makngah n pakngah aku bwak g singapore..bt operate otak...
dhla urat saraf tu urat saraf pling tgh..yg pling aktif kawal aktiviti2 otak...
result pn half2 je..tp alhamdulillah...dgn kuasa Nya...
operation tu bjaya....tp nsib die xsperti yg disangkakan...
bberapa bln lps tu....die excident...truk gakla..otak mngalami gegaran yg truk..
lps bpe lma kena thn wad...bru la dktor bg die balik..
tp die dh xleh nk bt keje berat2...even drive...o trima pape kejutan...
coz tkot pndarahan kat otak...
kecian sgt...dh brape sem ttangguh stdy....pastu lps dktor bg die surat kbenaran tuk smbg stdy..
die smbg stdy lik...kat GMI..baru ptg smlm aku duk borak2 ngn makcik aku...
makcik aku bgtau...die n family nak dtg kl..nak jmpa dktor tuk bncg...pe yg nk bt pasnh...
treatment pape yg die kena amik ke...
tp nsib xmnyebelahi die...ptg smlm..die tjatuh kat bilik air... mlm td...abg die bgtau...
die masih dlm keadaan separuh sedar...n mungkin nak bt operation otak...
klu berjaya pun..mungkin die akan lumpuh,..o xbjaya...bkn xhidup lama...
sedih sgt dengar brita tu...xsangka...sekelip mata je bnd nh terjadi..
dulu die sorg yg sgt ceria...dh btkr jd sorg yg pendiam...
pasnh..xtaula nasib die cmne...
Ya Allah..selamatkan sedara hamba Mu ini...berikanlah kesihatan dan kehidupan yg baik kepadanya...hanya kepadaMu aku memohon...
kawan2 sekalian..marilah kter same2 bdoa...semoga kazen aku nh selamat n cepat sembuh...
semua yg berlaku ada hikmah nyer...n kter yg hidup dan sihat wal'afiat..mestilah bersyukur ngn smua nikmat yg Allah berikan..jgn sesekali kter abaikannya...Allah itu Maha Penyayang..
yg Mengetahui segala pe yg terjadi...kata2 nh...tuk pedoman smua..tmasuk diri aku sndr...
kter mstilah sntiasa ingt akan Allah...Dia lah pencipta kita...
sekian..wassalam...
categories edit post
0 Responses